Ortopedia

Home ORTOPEDIA

Głównym obszarem działalności medycznej Ortopedicum jest protezoplastyka stawu biodrowego i kolanowego.

W Ortopedicum zebraliśmy zespół, w skład którego wchodzą specjaliści w chirurgii ortopedycznej, szczególnie w dziedzinie endoprotezoplastyki, wsparci przez doświadczony personel fizjoterapeutyczny i pielęgniarski.

Jedno centrum
Jeden pacjent – jeden lekarz
Zaplecze technologiczne
Indywidualny program opieki

Zabiegi i operacje ortopedyczne wykonywane w Ortopedicum

NOWE KIERUNKI LECZENIA W SZPITALU ORTOPEDICUM

Oprócz alloplastyki, szpital ortopedyczny w Krakowie realizuje specjalistyczną ofertę w zakresie rewizji stawu biodrowego i kolanowego oraz rekonstrukcji kończyn z wykorzystaniem technik mikrochirurgicznych w leczeniu powikłań urazów układu kostno-szkieletowego.

Rewizje stawu biodrowego i kolanowego

Endoprotezoplastyka nie kończy leczenia zmian zwyrodnieniowych, często stanowiąc początek trudnego procesu leczenia i zapowiedź kolejnych zabiegów. Przyczyny powikłań mogą być różnorodne – konieczność coraz większej ilości rewizji zwykle jest następstwem obluzowania aseptycznego, zapalenia okołoprotezowego, a także urazów i złamań bądź mechanicznego uszkodzenia implantów. Problemem może być również ubytek tkanki kostnej w okolicy panewki endoprotezy (zanik kostny jako reakcja dookoła ciała obcego). W naszym zespole posiadamy specjalistów ortopedów, którzy od wielu lat wykonują tego typu zabiegi operacyjne, z dużym sukcesem zmniejszając liczbę wielokrotnych rewizji.

Rekonstrukcja kończyn

Zespół specjalistów ortopedów w szpitalu ortopedycznym w Krakowie od wielu lat wykonuje pełny zakres leczenia złamań i ich powikłań w obrębie kończyn, tj. złamania „świeże”, złamania „zastarzałe”, stawy rzekome, zrosty w wadliwym ustawieniu czy uszkodzenia nerwów. W ramach chirurgii ręki, kadra wyspecjalizowana jest szczególnie w zakresie zabiegów ręki reumatycznej, tj. synowektomie, rekonstrukcje ścięgien i stawów oraz artroskopie nadgarstka i łokcia. Na uwagę zasługuje również chirurgia rekonstrukcyjna, w tym m.in. leczenie ubytków kostnych oraz tkanek miękkich, leczenie odleżyn czy powikłań infekcyjnych w zakresie kości ostrych i przewlekłe zapalenie kośc