Home Ból kręgosłupa

Ból kręgosłupa

Bólu kręgosłupa doświadcza wielu ludzi. Problem ten dotyczy zwłaszcza osób pracujących w wymuszonej pozycji. Dolegliwości bólowe wpływają na samopoczucie, wydolność w pracy, są przyczyną absencji w pracy. Naszym celem jest rozpoznanie problemu, przyczyn dolegliwości bólowych oraz podsunięcie rozwiązań tego problemu.

Przyczyny:
– siedzący tryb życia, praca w wymuszonej pozycji
– stres, zmęczenie
– wady postawy
– nadwaga
– urazy np. biczowy uraz kręgosłupa
– choroba zwyrodnieniowa, dyskopatia, złamania patologiczne w przebiegu osteoporozy, przerzuty nowotworowe, itp.

Jakie są najczęstsze objawy?
– bóle kończyn, tułowia i głowy
– zaburzenia czucia powierzchownego i głębokiego, cierpnięcia, mrowienia
– Bóle kręgosłupa,mdłości, wymioty, zawroty głowy
– zasłabnięcia, zaburzenia wzroku i słuchu
– dolegliwości przypominające choroby narządów wewnętrznych

Jak może pomóc fizjoterapeuta?
Po konsultacji ortopedycznej i wykluczeniu przeciwwskazań spróbuje ustalić przyczynę bólu. Oceni postawę ciała, krzywizny kręgosłupa, siłę, długość mięśni oraz zakresu ruchu. Oceni ruchomość stawów, stan napięcia mięśni, powięzi oraz stopień napięcia układu nerwowego.

Jak przebiega leczenie?
– poprzez zastosowanie terapii manualnej oraz technik na tkanki miękkie fizjoterapeuta przywróci prawidłowe napięcie i długość mięśni oraz rozluźni powięź
– mobilizacje i manipulacje zablokowanych stawów kręgosłupa przywrócą prawidłowy ruch w stawie
– indywidualny zestaw ćwiczeń dostosowany do konkretnego pacjenta pozwoli zapobiec nawrotom dysfunkcji