Home Zdrowy kręgosłup

Zdrowy kręgosłup

Dyskopatia, bóle kręgosłupa lub karku, drętwienie rąk, rwa kulszowa… czy któryś z tych problemów dotyczy Ciebie? Długa praca przed komputerem, jazda samochodem, noszenie ciężkich zakupów to tylko jedne z nielicznych czynników, które negatywnie wpływają na Twój kręgosłup. W konsekwencji ból coraz częściej dokucza w ciągu dnia, nierzadko też w nocy.

Doskonałym sposobem profilaktyki i leczenia zespołów bólowych kręgosłupa są ćwiczenia. W naszym szpitalu prowadzimy program ZDROWY KRĘGOSŁUP, ukierunkowany na  takie problemy u osób w każdym wieku. Ćwiczenia wcale nie  muszą być nudne, chcemy zaproponować Państwu zajęcia, które w ciekawy i różnorodny sposób leczą nie tylko kręgosłup i plecy, ale jednocześnie poprawiają kondycję całego ciała. Zajęcia ZDROWY KRĘGOSŁUP to jedna z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej, zarazem połączenie kilku atrakcyjnych metod ćwiczeń w tym ABT, JOGA, PILATES, TBC czy FITTBALL.
Drugim rodzajem ćwiczeń w ramach programu „Zdrowy kręgosłup” są zajęcia z autoterapii (samoleczenia), na których nauczymy Państwa, w jaki sposób poprzez ćwiczenia niwelować bóle pleców, problemy ze stawami, oraz jak ćwiczyć, siedzieć, spać, pracować, aby uniknąć problemów przez długie lata.

Główny cel zajęć to nauka prostych ćwiczeń, normalizujących napięcie mięśniowe oraz stabilizujących kręgosłup. Wykonywane wielokrotnie pod okiem fizjoterapeuty staną się elementem dnia każdego z Państwa i przyczynią się do zniwelowania napięcia ciała, zwiększenia zakresu ruchu kręgosłupa i stawów oraz poprawy postawy. Fizjoterapeuta doradzi Państwu, jak postępować z ,,korzonkami”, rwą kulszową, bólem karku, stawów biodrowych, ostrogami piętowymi i wieloma innymi schorzeniami narządu ruchu oraz jak zapobiegać nawrotom dolegliwości.

Zajęcia prowadzone są w kilkuosobowych grupach. Prowadzący dostosowuje rodzaj i intensywność ćwiczeń do możliwości każdego z ćwiczących.

Jeśli pojawiają się u Państwa nasilone bóle kręgosłupa lub stawów, nasze zajęcia pomogą uniknąć kolejnych incydentów bólu, pozwolą zrozumieć mechanizmy powstawania dolegliwości oraz reagować
w odpowiedni sposób na odczuwane objawy.

Zajęcia odbywają się w Szpitalu Ortopedicum przy ul. Koło Strzelnicy 3 w Krakowie.
Chętnych prosimy o kontakt: Tel. (12) 425 38 51, (12) 370 87 44, (12) 370 87 43,
E-mail: recepcja@ortopedicum.pl.

Szczegółowy program zajęć: