WAŻNE PRZED OPERACJĄ

Oświadczenie - do pobrania

Świadoma zgoda na operację - do pobrania

POBIERZ

POBIERZ - ENDOPROTEZOPLATYKA STAWU KOLANOWEGO

POBIERZ - ENDOPROTEZOPLATYKA STAWU BIODROWEGO

Dane pacjenta - do pobrania

Wymagane badania - ankieta do pobrania

U każdego pacjenta:
HBS- antygen, anty- HCV, zaświadczenie o szczepieniu przeciw zapaleniu wątroby typu B lub oświadczenie o niewyrażeniu zgody na szczepienie przed operacją. Morfologia, potas, APTT, INR, glukoza, badanie ogólne moczu

U pacjentów powyżej 60 r. ż. oraz młodszych z chorobami serca, płuc lub z cukrzycą:
Dodatkowo kreatynina, EKG i RTG klatki piersiowej oraz konsultacja internisty/ kardiologa lub/ i echo serca.

Do operacji kręgosłupa lub endoprotez (dodatkowo):
- Grupa krwi
- Konsultacja laryngologiczna, stomatologiczna, ginekologiczna wykluczające istnienie ognisk zapalnych.
- Wymaz z przedsionka nosa w kierunku kolonizacji gronkowcowej.
- Testy alergiczne w kierunku uczulenia na nikiel.

Respektowane są aktualne wyniki badań wykonane wcześniej w innych jednostkach (RTG- stawów -2mies, płuc-2 lata, analityki 1 miesiąc).

Ewentualne dodatkowe badania zgodnie z konsultacjami internisty/kardiologa/anestezjologa.

Dowiedz się więcej

Jak przygotować się do znieczulenia i operacji?

1. Przed zabiegiem operacyjnym prosimy o skonsultowanie się z lekarzem anestezjologiem. Konsultacja powinna odbyć się co najmniej 24 godziny przed zabiegiem wykonywanym w trybie planowym. W Ortopedicum na wizytę u anestezjologa można zapisać się telefonicznie na konkretną godzinę (nr telefonu: 12 4253851).

Informacja o rodzajach znieczuleń

Poniżej przedstawiamy krótką informację o stosowanych sposobach znieczulenia.
Przed każdym znieczuleniem zakłada się do żyły wenflon, przez który będą podawane leki. Na sali operacyjnej podłącza się pacjenta do aparatury monitorującej pracę serca, ciśnienie krwi i inne ważne parametry zdrowotne.
Przez 24 godziny po znieczuleniu należy zachować szczególną ostrożność, ograniczyć aktywność, nie wolno prowadzić samochodu, obsługiwać urządzeń mechanicznych ani podejmować ważnych decyzji. W związku z podawaniem leków wpływających na świadomość, planowany powrót do domu Pacjenta w dniu operacji jest możliwy wyłącznie pod opieką innej osoby dorosłej.

Zadania stawu biodrowego

Staw biodrowy określany jest również jako staw kulisty panewkowy i jest on połączeniem tułowia z nogami. Staw biodrowy zbudowany jest z panewki biodrowej mieszczącej się w kości miedniczej oraz główki stawowej wieńczącej kość udową.

Choroby stawu biodrowego

Silne zmiany chorobowe mogą doprowadzić do tego, że istnieje konieczność wszczepienia sztucznego stawu biodrowego. Najbardziej znaną i również najczęstszą przyczyną, która prowadzi do zachorowania, jest artroza (zwyrodnieniowa zmiana stawu).

Dowiedz się więcej

Czym jest staw biodrowy (endoproteza biodra) ?

Pomysł wymiany, dość prostego w swojej budowie stawu biodrowego, powstał w roku 1890. W międzyczasie przeprowadza się na całym świecie około 1,2 milionów implantacji sztucznego stawu biodrowego, w Niemczech liczba ta sięga 180.000.

Zdrowe kolano

Staw kolanowy ze swoimi więzadłami i mięśniami jest największym stawem ludzkiego ciała. Umożliwia nam stanie, wstawanie i przede wszystkim chodzenie.