ORTOPEDICUM - SZPITAL ORTOPEDYCZNY W KRAKOWIE

Co nas wyróżnia?

Głównym obszarem działalności medycznej Ortopedicum jest protezoplastyka stawu biodrowego i kolanowego.

W ramach placówki realizowane są zabiegi w zakresie artroskopii operacyjnej, medycyny sportowej, rekonstrukcji ACL, chirurgii stopy, chirurgii ręki oraz chirurgii kręgosłupa. Szpital ortopedyczny w Krakowie zapewnia kompleksowy program rehabilitacji, który łączy wiele form terapii, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Dzięki temu możliwe jest zastosowanie niemal wszystkich dostępnych obecnie na rynku metod leczenia, takich jak terapia laserem wysokoenergetycznym, platformy balansowej do diagnozy i terapii w warunkach sprzężenia zwrotnego, Kaiser Functional Movement oraz wiele innych.

Jedno centrum

W trosce o komfort pacjenta cały proces leczenia przebiega w  tym samym miejscu, począwszy od diagnostyki, poprzez zabieg operacyjny, aż po końcową rehabilitację.

Jeden pacjent – jeden lekarz

Na każdym etapie leczenia, pacjent pozostaje w placówce pod opieką jednego lekarza, który jest obecny w czasie operacji i nadzoruje jego proces rehabilitacji.

Zaplecze technologiczne

Szpital Ortopedicum jest wyposażony w nowoczesną technologię, zapewniającą najlepsze rezultaty leczenia, m. in. komputerowy system nawigacyjny Aesculap-OrthoPilot® do implantacji endoprotez.

Indywidualny program opieki

„Skrojony na miarę” program pobytu jest dostosowany indywidualnie do potrzeb każdego pacjenta, a zespół szpitala dokłada wszelkich starań, by zapewnić pacjentom wysoki standard opieki.

szpital w Krakowie

Szpital Ortopedicum od 2009 roku posiada certyfikat systemu zarządzania jakością zgodny z wymaganiami normy ISO 9001:2008.

ZESPÓŁ LEKARSKI

rehabilitacja Kraków

dr nauk med. Andrzej Kochman

dyrektor ds. medycznych Szpitala Ortopedicum

lek. Stanisław Mariusz Kruk

lek. med. Paweł Wodziński

specjalista anestezjologii i intensywnej terapii

lek med. Piotr Chomicki-Bindas

dr nauk med. Paweł Radło

lek. med. Marcin Kasprzyk

prof. dr hab. med. Bogusław Witold Frańczuk

specjalista z zakresu ortopedii i traumatologii
konsultant ds. ortopedii i rehabilitacji Szpitala Ortopedicum

lek. med. Zbigniew Nojek

NOWE KIERUNKI LECZENIA W SZPITALU ORTOPEDICUM

Oprócz alloplastyki, szpital ortopedyczny w Krakowie realizuje specjalistyczną ofertę w zakresie rewizji stawu biodrowego i kolanowego oraz rekonstrukcji kończyn z wykorzystaniem technik mikrochirurgicznych w leczeniu powikłań urazów układu kostno-szkieletowego.

Rewizje stawu biodrowego i kolanowego

Endoprotezoplastyka nie kończy leczenia zmian zwyrodnieniowych, często stanowiąc początek trudnego procesu leczenia i zapowiedź kolejnych zabiegów. Przyczyny powikłań mogą być różnorodne – konieczność coraz większej ilości rewizji zwykle jest następstwem obluzowania aseptycznego, zapalenia okołoprotezowego, a także urazów i złamań bądź mechanicznego uszkodzenia implantów. Problemem może być również ubytek tkanki kostnej w okolicy panewki endoprotezy (zanik kostny jako reakcja dookoła ciała obcego). W naszym zespole posiadamy specjalistów ortopedów, którzy od wielu lat wykonują tego typu zabiegi operacyjne, z dużym sukcesem zmniejszając liczbę wielokrotnych rewizji.

Wykaz zabiegów rewizyjnych

Rekonstrukcja kończyn

Zespół specjalistów ortopedów w szpitalu ortopedycznym w Krakowie od wielu lat wykonuje pełny zakres leczenia złamań i ich powikłań w obrębie kończyn, tj. złamania „świeże”, złamania „zastarzałe”, stawy rzekome, zrosty w wadliwym ustawieniu czy uszkodzenia nerwów. W ramach chirurgii ręki, kadra wyspecjalizowana jest szczególnie w zakresie zabiegów ręki reumatycznej, tj. synowektomie, rekonstrukcje ścięgien i stawów oraz artroskopie nadgarstka i łokcia. Na uwagę zasługuje również chirurgia rekonstrukcyjna, w tym m.in. leczenie ubytków kostnych oraz tkanek miękkich, leczenie odleżyn czy powikłań infekcyjnych w zakresie kości ostrych i przewlekłe zapalenie kości.

Wykaz zabiegów rekonstrukcyjnych

DANE SZPITALA

Ortopedicum Sp. z o.o.

ul. Koło Strzelnicy 3