Jak przygotować się do znieczulenia i operacji?

1.    Przed zabiegiem operacyjnym prosimy o skonsultowanie się z lekarzem anestezjologiem. Konsultacja powinna odbyć się co najmniej 24 godziny przed zabiegiem wykonywanym w trybie planowym. W Ortopedicum na wizytę u anestezjologa można zapisać się telefonicznie na konkretną godzinę (nr telefonu: 12 4253851 ).

Celem konsultacji jest jak najlepsze przygotowanie Państwa do planowanego zabiegu.
Podczas wizyty u anestezjologa:

• lekarz zapozna się z Państwa stanem zdrowia,
  • poinformuje Państwa o możliwych sposobach znieczulenia oraz ewentualnym ryzyku,
  • odpowie na pytania i wyjaśni wątpliwości,
  • poprosi Państwa o podpisanie zgody na proponowane znieczulenie,
  • przekaże zalecenia co do przyjmowania lub odstawienia przed operacją stosowanych przez Państwa leków.

Na konsultację prosimy Państwa o przyniesienie ze sobą wypełnionej ankiety anestezjologicznej,  /ankietę można pobrać ze strony internetowej szpitala oraz naszej recepcji/, wyników wymaganych badań, wykazu przyjmowanych leków, kart informacyjnych z poprzednich pobytów szpitalnych oraz zaświadczenia o szczepieniu przeciw wzw B. W przypadku kiedy pozostajecie Państwo pod opieką lekarza specjalisty, prosimy o zabranie na konsultację opisów ewentualnych konsultacji specjalistycznych. Jeżeli pacjent cierpi na zaburzenia pamięci, wskazane jest, by na konsultację przybył z osobą towarzyszącą, zorientowaną w stanie zdrowia pacjenta.
W wyniku przeprowadzonej analizy lekarz anestezjolog może zlecić przed operacją wykonanie dodatkowych konsultacji lub badań.

Szczegółowa informacja o rodzajach znieczuleń oraz ryzyka z nimi związanego dostępna jest w recepcji szpitala oraz na stronie internetowej szpitala (www.ortopedicum.pl)

2.    Jeżeli w dniach poprzedzających operację zajdą istotne zmiany w stanie zdrowia pacjenta (np. infekcja, biegunka, ból zęba, pogorszenie wydolności fizycznej, zaostrzenie astmy czy choroby serca) prosimy o niezwłoczny kontakt telefoniczny z Ortopedicum w celu ustalenia dalszego postępowania.

3.    Jeżeli planowana jest operacja kręgosłupa lub założenie protezy biodra względnie kolana prosimy o zgłoszenie się do szpitala w przeddzień operacji do godziny 18.
Do pozostałych zabiegów prosimy o przybycie do szpitala w dniu zabiegu o godz. 7 rano. Min. 6 godzin przed operacją prosimy, by wstrzymać się od jedzenia i picia.
Do szpitala należy przynieść posiadaną dokumentację medyczną oraz przyjmowane leki, piżamę, pantofle, przybory higieniczne, a także zalecony sprzęt rehabilitacyjny (np. kule, specjalne buty, stabilizatory, itp.). Jeżeli cierpią Państwo na problemy z kręgosłupem, to wskazane jest również dostarczenie rtg kręgosłupa lędźwiowego (wystarczy sam opis).

4.    Wieczorem w dniu poprzedzającym operację lub rano w dniu zabiegu należy się wykąpać, zdjąć biżuterię, zmyć makijaż i lakier do paznokci.
Przed operacją konieczne może być zdjęcie soczewek kontaktowych, protez zębowych, aparatów słuchowych.

ANKIETA ANESTEZJOLOGICZNA